måndagen den 6:e februari 2012

Vila.....

Är vad jag behöver nu...att ha rest och jobbat konstant dag som natt i nästan 1 månad känns kan jag säga...Kroppen vill börja träna igen...magen är trött på middagar ute och vill ha nyttigt och på jämna tider...kom hem sent i fredags och har försökt att landat i helgen ..men såklart kom man hem till en sjukstuga..Man + Barn ligger däckade i förkylning...jajaj - idag har jag tagit ledigt och ska ägna mig åt det allra roligaste ..tvätt ;)....och sen ska jag försöka komma ut på en promenad i solskenet..kan behöva det efter att ha tagit det lugnt hela helgen. Ser verkligen fram att få komma igen med rutiner och må-bra känsla i kroppen!

I huset har det inte hänt så mycket som ni förstår...vi lever och njuter...inga nya inköp...köket är fortfarande inte klart..tvisten med byggaren kvarstår...så det är som det är...

KRAM!

25 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hannah!

Skulle behöva ett tips av dig :)
Jag ska köpa nya lampetter till hallen och har såååån beslutsångest! Vi kommer att ha vitmålade väggar i råspont...jag försöker att ha det mesta i svart, vitt och grått här hemma. Hittade super fina vägglampor på Inreda.com från Tine K och frågan är vilken färg (svart,vit,grå)du tycker jag ska välja samt vilken färg på lampskärm(vit,svart,randig)? Vore kul med ett litet tips då du har så bra smak :)

Hälsningar Jessica

Hannah`s Dreamlife sa...

Hej Jessica! Va kul att du frågar om råd från mig :) Jag gillar den svarta med randig skärm super mycket...tror det ger ett vackert ljus i hallen och sedan en fin detalj med en skärm som bryter av. Så det är mitt tips...supersnygga ..blev sugen själv faktiskt!

KRAM !

Anonym sa...

Hej Hannah!

Tack för ditt svar :) ja visst är dom snygga?!
Kände också mest för den svarta med randig skärm, men ville ju inte förhasta mig. Den vita hade säkert "försvunnit" in i väggen för mycket, man vill ju att dom ska synas :)
Då får det bli dom svarta!
Tack igen ;)

Kram

Nybyggare sa...

Hej Hannah.
Vi ska bygga med Rörvikshus. Vi hittade din blogg via dem. Men hur var det; hade inte Sune gått in och löst allt så att ert kök skulle bli klart? Vad hände?

Anonym sa...

Hej.

Du skrev för längesedan att du registrerat din blogg som ett företag och att det minsann skulle bli ändrig, mer bloggande och mer bilder. Synd att det aldrig händer något, du bloggar väldigt sällan och ännu mer sällan med bilder från huset. Att göra reklam för sin blogg via en husfirma men aldrig bry sig är dåligt, hur mycket du än har att göra borde det finna fem minuter i veckan för ett inlägg. Om du nu vill leva kvar i bloggvärlden?

Tack för ordet, hoppas du kommer tillbaka.

Hälsningar,
Louise

Två systrar sa...

Ta det lungt! Njut i din fåtölj och ta ett glas vin!! :-) Kram C

Anonym sa...

Tråkigt att du har slutat blogga! Hade vart så kul att se bilder från huset. Men men. Hoppas att allt går bra iaf!

Anonym sa...

Hejdå fina du. Efter att ha sett dig och ert bygge som en insprationskälla till vårt eget bygge och dagligen besökt din blogg, så orkar jag nu ine vänta längre på din uppdatering och är trött på att inget händer....
Lycka till med huset. Allt gott! /Rebecka

ETT FRIDFULLT HEM sa...

Kikar in och gör ett litet avtryck!
Underbar blogg och superfint hus!!

Jag kommer garanterat tillbaka.

Ha en fin dag!

Kram

Martina sa...

Hej!

Vilket fint hus! Är du sugen på shopping till huset så kolla in www.residencedesign.se! Där samlar jag saker från hela världen och mycket av det tycker jag passar din stil!! Tack för en bra blogg! Hälsningar Martina

Anonym sa...

Hej Hannah! Hur går det med allt?? Saknar dina inlägg! Ett litet livstecken vore trevigt. Stor kram från Frida i Örebro=)

Välkommen Hem! sa...

Förstår att ni säkert har haft massor att göra och så mycket som du verkar jobba och flänga hit och dit så hoppas jag för eran skull att ni fick lite välbehövlig semester tillsammans. Vet hur det är att bygga hus (eller två, fniss...)
Saknar dina inlägg och hoppas du återkommer snart här på bloggen.
Kram! J

Anonym sa...

Gaahah ska du sälja ditt super fina hus? Vad tråkigt eller ni kanske inte trivs? jag tycker det är toppen fint iaf.
Sofia

Anonym sa...

Jättetråkigt att ni redan ska flytta från ert tjusiga hus! Ser jättefint ut.

Anonym sa...

Tråkigt att det är till salu. Finns det någon länk till husförsäljningen?

Anonym sa...

http://objekt.fastighetsbyran.se/Templates/Pages/ObjectImages.aspx?source=hemnet&ObjektGID=OBJ1020_1032339901

Anonym sa...

Åh....fint hus!!! Tråkigt att det redan är till salu. Lider med er, om det känns tråkigt att sälja. Kan inte va kul när man lagt ner så mycket tid, själ och pengar.....all lycka till er i framtiden!!! Kram =)

Hans-Åke Norberg sa...

Hej!

Jag vill bara visa att det finns en ny webbutik som heter http://www.aleka.se som innehåller över 8000 lås, brand och säkerhetsprodukter. Tänkte om ni vill gå in och se om det är nåt som passar. Om ni har nån plats för länkar får ni gärna lägga in min länk om ni tycker sidan är bra och relavant.
Tack på förhand.
Mvh//

Hans-Åke på Aleka

Lfthmn sa...

Vilken fin blogg du har! Jag är så sugen på att bygga eget hus och är alltid på jakt efter inspirationsbilder - sparade ner en massa av dina! Älskar alla era detaljer och att ni verkligen har tänkt till, plus så roligt med ett hus som inte är det vanliga ängsliga måste-göra-som-alla-andra. Tack!

Lena sa...

Glad jag hittade till din blogg - helt i min smak. DIG kommer jag att följa i bloggvärlden. Googlade på "Hamptons" och hittade hit ... KUL !!

Anonym sa...

Det är bara det att den som bloggar här har sålt sitt hus, flyttat och lagt ner alltihop!!

Anonym sa...

Varför stänger du inte bara ner bloggen?! Din blogg var helt outstanding från början, massor med tips och inspiration. Efter hand blev det mycket snack och lite verkstad och mest bråk om bygget. Du har sålt ditt hus och lagt ner alltihop, tycker att du kan lägga ner här också, du har ju inte ens uppdaterat din info om att ni bor i huset utan ni "hyr en stuga i väntan på drömhuset"..

Sofie sa...

Hej!

Vill tipsa om att du kan nominera din blogg till Årets Byggblogg som avser utnämna Sveriges bästa byggblogg den 29 maj 2013. Vinnaren kammar hem 25 000 kronor i ett projektkort att handla varor för på BAUHAUS. Skicka in ditt bidrag senast den 12 maj.

Lycka till!

http://www.bauhaus.se/byggblogg.html

Anonym sa...

De ser inte ut att bo på samma adress längre...
Så var lite snälla.

Obat Bronkitis sa...

is good